Lua || [ALL SERVER] || 28.01.2021 || [NEW] AutoPilot Remastered

slavaonerrr

Новичок
1
0
я всё установил и мимгуи и ингуи и fawesome и всё равно, в чём проблема?
[23:12:28.523592] (error) AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua: ...ydrochloride\moonloader\AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua:3: module 'mimgui' not found:
no field package.preload['mimgui']
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui\init.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui\init.lua'
no file '.\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui\init.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui\init.luac'
no file '.\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.dll'
stack traceback:
[C]: in function 'require'
...ydrochloride\moonloader\AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua:3: in main chunk
 

congic

Известный
325
96
я всё установил и мимгуи и ингуи и fawesome и всё равно, в чём проблема?
[23:12:28.523592] (error) AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua: ...ydrochloride\moonloader\AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua:3: module 'mimgui' not found:
no field package.preload['mimgui']
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui\init.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui\init.lua'
no file '.\mimgui.lua'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui\init.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\mimgui\init.luac'
no file '.\mimgui.luac'
no file 'C:\GTA SA 2020 by hydrochloride\moonloader\lib\mimgui.dll'
stack traceback:
[C]: in function 'require'
...ydrochloride\moonloader\AutoPilot by Scar v5.2 [NEW].lua:3: in main chunk
Плохо установил значит,mimgui нету
 

AlexanderRedfield

Новичок
3
0
У скрипта есть главный недостаток - при столкновении со стеной или зданием, скрипт не умеет сдать назад и попытаться проехать по нормальному. То есть если он не успеет повернуть и врежется в стену - то будет жать газ в стену пока не сможет как-то выехать на дорогу, что практически никогда не происходит. Так сразу спалят что ты ботик. Ещё хотелось бы чтобы скрипт умел резко поворачивать, как это реализовано в самом старом клео автопилоте (как боты в гта сан андреас при повороте ездят, они подозрительно резко поворачивают), ведь из-за особенностей управления в гта сан андреас - часто приходится зажимать ручник и дрифтить, чтобы вписаться в поворот, а автопилот этого не делает, и пытается повернуть по нормальному, что конечно же приводит к столкновению со стеной или объектом который может быть во многих местах карты, и всё бы ничего, но вернёмся к началу моего сообщения и всё станет на свои места.
Вкратце, научить скрипт сдавать назад и добавить резкость поворота в настройки - сделало бы его бесценным. Надеюсь это будет когда-нибудь сделано, так-как скрипт мне очень понравился.
 

швепс нахуй

Новичок
2
0
как установить блядский inicfg? Нет готовой либы, какой-то код только, а я в том ничего не понимаю
 
  • Эм
Реакции: minxty

Gogrt

Новичок
1
0
Как сделать докатку до чекпоинта? На тракторе включаю езду по чекпоинтам, он подьезжает к любомую и встаёт перед ним, после пишет что расстояние до чекпоинта "2", как бы его крутануть на "0" чтоб докатывался полностью?
 

Ozzz

Новичок
4
0
плюсую, на тракторе не работает, встаёт перед чекпоинтом и всё
 

Saidalo

Новичок
1
0
Someone can translate this to english?
You could translate it using google, but I've done it for you by using Chat GPT. Here's a brief overview of the key components of the script:

1. **Dependencies**: The script uses several external libraries like `imgui` for the graphical interface, `inicfg` for configuration handling, `faicons` for icons, and `encoding` for text encoding.

2. **Variables and Settings**:
- `ap` is a table that holds the states of various features (`active` sub-table) and settings (`settings` sub-table).
- `speedfontsize` is used to store the font size for the speedometer.

3. **Graphical Interface**:
- `imgui.OnFrame` is used to create frames for the interface. Two main frames are defined:
- The first frame (`newFrame`) is the main autopilot menu that allows the user to start/stop the autopilot, set checkpoints, and configure settings.
- The second frame (`newFrame1`) displays the current status while the autopilot is active, showing speed, distance, and vehicle model.

4. **Autopilot Logic**:
- The script handles different driving modes based on user settings, such as normal driving, straight driving, etc.
- It uses `taskCarDriveToCoord` to drive the car to specific coordinates (from checkpoints or markers).
- When the car reaches a certain distance from the target, the autopilot is disabled or the car stops.

5. **Commands and Messaging**:
- The script registers the `/ap` command to toggle the autopilot menu.
- It uses `sampAddChatMessage` to display messages to the player, indicating the status of the autopilot.

6. **Event Loops**:
- The `main` function runs continuously, checking for conditions like the player being in a car, the distance to the target, and managing the autopilot state.

### Possible Improvements or Modifications:
- **Code Optimization**: The script could be optimized for readability and efficiency by breaking down large blocks of code into smaller functions.
- **Error Handling**: Adding more robust error handling for situations like failing to find a marker or issues with driving tasks could improve the script's reliability.
- **Customization**: Additional customization options, such as different driving behaviors or visual styles for the interface, could be implemented.